גיוס בעידן הדיגיטלי

המהפכה הדיגיטלית מעצבת מחדש כמעט כל תחום בחיים של כל אחד מאתנו. המהפכה הדיגיטלית משנה לגמרי גם את עולם העבודה והעסקים. תעשיות שלמות נעלמות או משתנות מקצה לקצה עם הופעתן של טכנולוגיות חדשות, ומאלצות הנהלות לחשוב מחדש על האסטרטגיה והתהליכים שלהם. ככל שאלו עומדות למימוש נדרשות הנהלות לשנות את החשיבה לגבי טאלנט ומשאבי אנוש, וארגונים נדרשים לתכנן מחדש את כלל חווית העבודה בארגון. באותה עת, כוח העבודה הופך צעיר יותר, מבוגר יותר ומגוון יותר מאי פעם, והדינמיקה בשוק העבודה משנה את מערכות היחסים בין מעסיקים לעובדים.

אחת המשימות הקשות והגדולות ביותר של הנהלת הארגון היא לוודא שיש בארגון את האנשים הנכונים הנדרשים להוביל את מהלכי השינוי הרדיקליים האלה בעסקי הארגון ולהתמודד עם האתגרים שעומדים בפני הארגון. הסיפור הופך מורכב עוד יותר כאשר ארגונים מבינים את עוצמת העמימות ואי הוודאות מולה הם נמצאים: אילו תפקידים יישארו בארגון ואילו יוחלפו או ישתנו בשל כניסת טכנולוגיה חדשה? אילו סוגי אנשים ואילו כשירויות נדרשות על מנת להתמודד עם יישום הטכנולוגיה החדשה ולהתמודד עם התנאים המשתנים בשוק? אילו תכניות פיתוח עלינו להציע לאנשינו? איפה אפשר למצוא אנשים המחזיקים בכשירויות כאלו, ומה אנחנו צריכים להציע להם על מנת שירצו להתגייס לשורות הארגון? אילו שינויים תרבותיים נדרשים לנו על מנת להצליח במציאות חדשה זו?

אולם העידן הדיגיטלי גם מביא התפתחויות טכנולוגיות חדשות בתחומים כמו: מובייל, טכנולוגיות ענן, רשתות חברתיות ו- Big Data, המיושמות בפלטפורמות, שמאפשרות לארגונים לשדרג את חווית העובד והמועמד לעבודה. פלטפורמות אלו מאפשרות לחברות לגייס טוב יותר, לזהות פערי ביצוע ומיומנות, לפתח את העובדים ולאפשר להם לרכוש כשירויות חדשות, ובאופן כללי לשפר את ביצועי העובדים. האתגר הוא שברוב המקרים גופי משאבי אנוש מתקשים לסגור את הפער אל מול טכנולוגיות חדשות אלו ונשארים מאחור.

יש יותר מ- 7 מיליארד מכשירים ניידים בעולם היום, המייצרים כ- 40% מתעבורת האינטרנט, אולם פחות מ- 20% מהארגונים בעולם, מיישמים פלטפורמות ואפליקציות המאפשרות לעובדים שלהם לקבל את שירותי משאבי האנוש ולבצע פעולות רלוונטיות באמצעות מכשירים ניידים.

נתון מעניין נוסף הוא שמעל 50% ממחפשי העבודה היום בעולם, עושים שימוש כמעט בלעדי ברשתות חברתיות על מנת לחפש הזדמנויות קריירה ומשרות. אולם, רק 25% מהמעסיקים פעילים באופן רציף, שוטף ומעמיק ברשתות החברתיות לניהול מותג המעסיק שלהם ותקשורת עם מועמדים, בעוד מרבית המעסיקים עדיין משתמשים בערוצים מסורתיים.


אז איך מגייסים בעידן הדיגיטלי? איתן ברנשטיין, שותף מנהל, AKT.

לצפיה בסרטון לחצו כאן

אודות הבלוג

AKT הינה חברת הייעוץ למשאבי אנוש הגדולה בישראל. החברה מונה כ-100 יועצים ואנשי מקצוע ופועלים בה הצוותים המובילים בתחומם. אנו משרתים למעלה מ-100 לקוחות, מהארגונים הגדולים במשק, הרואים באנשיהם את המשאב המשפיע ביותר על תוצאותיהם העסקיות. בבלוג זה נשתף בניסיון ובידע שצברנו במאות הפרויקטים שניהלנו לאורך השנים.

הירשמו לעדכונים באימייל

פוסטים אחרונים

פוסטים לפי נושאים