כיצד איביי ואמאזון שינו לכם את מקום העבודה

אנחנו רגילים להתנהל בעולם הדיגיטלי, אבל כשמגיעים למשרד פתאום הטכנולוגיה חוזרת 10 שנים אחורה. המהפכה בעולם התעסוקה כבר החלה, והיא תכריח אותנו לנהל אחרת את הקריירה.

אתם רוצים אוזניות חדשות. מזמינים אותן באמאזון והן מגיעות אחרי שלושה ימים לישראל אבל הן בצבע חום שוקולד ולא תכלת שמים כפי שרציתם. אתם פונים לשירות הלקוחות של אמאזון, ששולחים לכם מיד אוזניות חדשות בצבע שרציתם וכדי לפצותכם על עוגמת הנפש אומרים לכם לשמור גם את האוזניות בצבע המחריד. החוויה טובה אז אתם כותבים עליה פוסט בפייסבוק שמקבל חמישים לייקים.

המידע והשקיפות בשוק העבודה מניעים מספר מגמות גלובליות שמתרחשות במידה זו או אחרת גם בישראל: זהו שוק של עובדים ולא של מעסיקים; מעברי הקריירה שעושים אנשים היום הם רבים יותר ופחות טריוויאלים; ויותר אנשים הופכים לעובדים עצמאיים. "הדבר המהותי שמשתנה זה רמת השליטה של העובדים בשוק העבודה. אחד הדברים המעניינים היום בישראל הוא שיש מחסור אדיר גם בעובדים לא מיומנים – נהגים, מוקדנים, השליטה עוברת לאינדיבידואל ולא מדובר רק על מהנדסי תוכנה".

איתן ברנשטיין, שותף מנהל ב- AKT, בראיון מיוחד לכלכליסט.


לקריאת הראיון המלא

לחצו כאן

אודות הבלוג

AKT הינה חברת הייעוץ למשאבי אנוש הגדולה בישראל. החברה מונה כ-100 יועצים ואנשי מקצוע ופועלים בה הצוותים המובילים בתחומם. אנו משרתים למעלה מ-100 לקוחות, מהארגונים הגדולים במשק, הרואים באנשיהם את המשאב המשפיע ביותר על תוצאותיהם העסקיות. בבלוג זה נשתף בניסיון ובידע שצברנו במאות הפרויקטים שניהלנו לאורך השנים.

הירשמו לעדכונים באימייל

פוסטים אחרונים

פוסטים לפי נושאים