כשקוראים לגוף משאבי האנוש "קבוצת ניהול חווית העובד"

airbnb-employee experience

זה נשמע כמו טריק זול, מכבסת מילים, עוד טרנד שאין מאחוריו הרבה – יותר ויותר ארגונים מחליפים את שמו של גוף משאבי האנוש ב"ניהול חוויית העובד".
האם יש מאחורי המגמה הזו תוכן אמיתי?
חברות כמו Airbnb משקיעות הון בחוויית הלקוחות שלהם, שם הם מאמינות נקבע גורל העסק – להפסיד או לנצח את התחרות. ל- Airbnb יותר ממיליון נכסים להשכרה קצרת טווח, ב- 34,000 ערים, ב- 191 מדינות. ב- 2015 שאלו את עצמם בארגון שאלה פשוטה: האם יש לנו קבוצה לניהול חווית הלקוח, ואם כך, מדוע לא ליצור גם קבוצה לניהול חווית העובד. מיד לאחר מכן החליטו ב- Airbnb ליצור קבוצה חדשה בארגון Employee Experience Group תחת ניהולו של Mark Levy ,Global Head of Employee Experiences Group.
לב השינוי היה לרכז את מלוא ההיבטים הקשורים לחוויית העבודה בארגון תחת ניהול אחד מרכזי. בתוך זה נכנסים היבטים פיזיים כולל ניהול הקפיטריה וסביבת העבודה כולה, אלמנטים רגשיים, הסביבה התרבותית, אלמנטים אינטלקטואליים והסביבה הווירטואלית לעבודת הצוותים השונים בחברה. כל אלו מסונכרנים תחת ניהול אחד ליצירת מחוברות ארגונית והשראה לעובדים בארגון.

the-workplace-as-an-experience

הפונקציות המסורתיות של גיוס, ניהול ופיתוח טאלנט, שירותי משאבי אנוש, שכר, גמול והטבות – כולן נכנסות במסגרת המעגלים לעיל, אולם כולן מגויסות לפונקציית המטרה – חווית העסקה אופטימלית, יוצאת דופן ומעוררת השראה בארגון. מהאוכל הטעים והבריא המוגש בקפיטריה, דרך עיצוב חדרי הישיבות ועד לסביבות הדיגיטליות לתמיכה בעבודת הצוותים השונים וחווית המשתמש במערכות השונות.


לראיון המלא עם Mark Levy, Global Head of Employee Experiences Group, Airbnb

לחצו כאן

אודות הבלוג

AKT הינה חברת הייעוץ למשאבי אנוש הגדולה בישראל. החברה מונה כ-100 יועצים ואנשי מקצוע ופועלים בה הצוותים המובילים בתחומם. אנו משרתים למעלה מ-100 לקוחות, מהארגונים הגדולים במשק, הרואים באנשיהם את המשאב המשפיע ביותר על תוצאותיהם העסקיות. בבלוג זה נשתף בניסיון ובידע שצברנו במאות הפרויקטים שניהלנו לאורך השנים.

הירשמו לעדכונים באימייל

פוסטים אחרונים

פוסטים לפי נושאים