מדוע סקר מחוברות עובדים (Engagement) פעם בשנה זה פשוט לא רלוונטי

מחוברות עובדים – "זה מוצר בסיסי"

מחוברות עובדים מוגדרת על ידי המידה בה עובדים "אומרים" דברים חיוביים על הארגון, "מתכוונים להישאר" בארגון לטווח ארוך, ו"מוכנים להתאמץ" ולפעול על מנת לתרום להצלחת הארגון.

 


אין ספור מאמרים ומחקרים בוצעו בנושא מחוברות עובדים. כולם מציגים קשר ברור בין רמת המחוברות של העובדים בארגון לבין תוצאות עסקיות, עלויות, שביעות רצון לקוחות, ביצועים תפעוליים, וכיוצא באלו.

רמת המחוברות של עובדים הינה נתון אינדיבידואלי, ייחודי לכל עובד/ת, ומושפע מהחוויה האישית שלו במקום העבודה אל מול הציפיות האישיות שלו.

רמת המחוברות של העובד/ת תשפיע על המידה בה הוא/היא "אומר/ת" דברים חיוביים על הארגון, "מתכוון/ת להישאר" בארגון לטווח ארוך, ו"מוכן/ה להתאמץ" ולפעול על מנת לתרום להצלחת הארגון. אולם מידת המחוברות בקרב קבוצות הפועלות תחת אותם תנאים מציגה שונות מועטה יחסית, וניתן להסיק מנתונים מצרפיים לגבי המצב האישי של חברי הקבוצה. כמו כן, ניתן לחלץ את הגורמים המשפיעים על כלל חברי הקבוצה ולהתייחס אליהם. זהו ההיגיון מאחורי סקרי המחוברות שנעשים במרבית הארגונים איתם אנחנו עובדים- הרצון הברור לנהל את מחוברות העובדים ולהתייחס לגורמים המשפיעים עליהם.

זה כמו לנהוג עם כיסוי עיניים

רמת המחוברות של העובדים משתנה תדיר ומושפעת מאין ספור אירועים בסביבת העבודה: אירועים עסקיים, מצב השוק והמתחרים, שינויים בהנהלה, הערכות תקופתיות, דיוני שכר, סבבי קידומים ומינויים, פיטורים או גיוסים של עמיתים, השקת מוצרים חדשים – אלו רק דוגמאות ספורות.

רמת המחוברות משתנה ברמה האישית כתוצאה מאירועים בסביבת העבודה האישית: דיון על קידום, החלפת מנהל ישיר, אירועים בצוות, הערכת עובדים, שחיקה אישית, עומס עבודה, שינויים במשימות וכיוצא באלו. כל אלו, ישנו את רמת המחוברות של העובדים וזו תשפיע בתורה על כלל המדדים העסקיים עליהם משפיעה מחוברות, ושצוינו בפסקה הקודמת לעיל.

על מנת לנהל מחוברות בצורה אפקטיבית, הארגון צריך להגיב לשינויים אלו ולהתמודד עם השפעתם. מחוברות עובדים, כמו שאר המדדים הארגוניים, הינה מדד הדורש ניהול שוטף.

 


מי מאתנו יכול לדמיין שהוא בודק את חשבון הבנק שלו פעם בשנה בלבד? מי יכול לדמיין ארגון שבודק את התוצאות העסקיות שלו פעם בשנה או יותר? אלו הרי דוגמאות בלתי נתפסות. אבל לבדוק את רמת המחוברות של העובדים, את מצב הרוח הארגוני ואת העמדות שלהם פעם בשנה או יותר, זו מציאות שמהווה את הסטנדרט המקובל כיום.

הרוב המוחלט של הארגונים בעולם מודד את רמת המחוברות של העובדים פעם בשנה או יותר. למעשה 90% מהארגונים בעולם מתייחסים למדד החשוב הזה פעם בשנה במקרה הטוב. 40% מודדים פעם ב – 18 חודשים או יותר¹.

 

[1] AON HEWITT Survey 2016, N=314 with +1,000 employees


חוקי המשחק משתנים! רוצה לקרוא עוד?

להורדת המאמר לחצו כאן

אודות הבלוג

AKT הינה חברת הייעוץ למשאבי אנוש הגדולה בישראל. החברה מונה כ-100 יועצים ואנשי מקצוע ופועלים בה הצוותים המובילים בתחומם. אנו משרתים למעלה מ-100 לקוחות, מהארגונים הגדולים במשק, הרואים באנשיהם את המשאב המשפיע ביותר על תוצאותיהם העסקיות. בבלוג זה נשתף בניסיון ובידע שצברנו במאות הפרויקטים שניהלנו לאורך השנים.

הירשמו לעדכונים באימייל

פוסטים אחרונים

פוסטים לפי נושאים