מה צופן העתיד למערכות ניהול משאבי אנוש

ראיון עם יואב ונטורה, שותף מנהל, AKT

"אחד הדברים המטרידים ביותר שאנו נחשפים אליהם, היא העובדה שהטכנולוגיה מתקדמת בקצב הרבה יותר מהיר מהיכולת של ארגונים להכיל את השינויים." אומר יואב "זה לא שהלקוחות שלנו אינם מבינים את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה, אלא הקושי של ארגונים לשנות את האופן בו עושים את הדברים כיום, על מנת להפיק את הערך הגלום בטכנולוגיה."

"הקצב לא הולך להאט, ההפך הוא הנכון. טכנולוגיות כמו Machine Learning ו – Artificial Intelligence, כמו Chat Bots וממשק טבעי, מבשילות ויוטמעו בקרוב במערכות לניהול משאבי אנוש. כבר עכשיו נכנסות הטכנולוגיות הללו לגרסאות האחרונות של המערכות, ובעוד כמה שנים מעכשיו האופן בו נראות המערכות האלה יהיה שונה מהותית ממה שאנחנו רואים היום."

כיצד אתה רואה Chat Bots משנים את האופן בו הדברים נעשים במערכות לניהול משאבי אנוש?

"טכנולוגיות כאלו בשילוב Machine Learning ו – Artificial Intelligence ישנו מהותית את האופן בו אנשים עובדים מול המערכות. דמיינו לדוגמא שלצ'אט בו הארגון שלך משתמש מגיעה הודעה, שקופצת לך ישירות לטלפון – "יש לך כמה בקשות חופשה לאשר, תרצה לטפל בכך כעת?" או "מצב הרוח של הצוות שלך בירידה, האם תרצה לטפל בנושא?" או "הגיע הזמן לדבר עם דני לוי על הקריירה שלו, תרצה לקבוע איתו פגישה?". ובלחיצה אחת אתה מגיע מהנייד שלך לבצע את הפעולות הרלוונטיות, בלי שאתה צריך להתחבר למערכת או לנווט בתוכה. זה טבעי, זה נוח, זה אישי ורלוונטי"

אז בקרוב נוכל להתכתב עם המערכת לניהול משאבי אנוש שלנו?

"האמת שלא מאוד רחוק מאיתנו היום בו מערכות לניהול משאבי אנוש יאפשרו לתקשר עימם בממשק שפה טבעי. דמיינו שאתם כותבים למערכת בתוכנת הצ'אט בו הארגון משתמש, או אפילו שולחים הודעה קולית – "דנה הודיעה לי שהיא עוזבת את החברה ועוברת לעבוד אצל המתחרים". בתגובה המערכת מתניעה את התהליך האדמיניסטרטיבי של הפרידה מדנה, מסדירה את תאריך העזיבה שלה בהתאם לחוזה ההעסקה שלה, מעדכנת את המחלקות הרלוונטיות והספקים החיצוניים. למחלקת הייעוץ המשפטי בחברה מודיעה המערכת כי דנה עומדת לעבור ולעבוד אצל המתחרים למרות סעיפים מגבילים בחוזה ההעסקה שלה. המערכת גם שואלת אותך אם תרצה לקבוע ראיון עזיבה עם דנה ומאפשרת לך גישה ישירה ליומנים. עוד מציעה לך המערכת לפתוח בקשה לגיוס מחליף, מציעה לך מועמדים קיימים ומועמדים לניוד או מבקשת את אישורך להתחיל תהליך של גיוס חיצוני. כל זה מאוד קרוב ונמצא כבר בתוך מעטפת היכולות הטכנולוגיות הקיימת."

אז מה זה אומר לגבי ממשק המשתמש שלנו?

"מדברים היום על Conversational HR. באופן טבעי אנחנו מקדמים דברים בעבודה בשיחות עם עמיתים. מבררים אינפורמציה, מקבלים החלטות ונותנים הנחיות. השאיפה של הטכנולוגיות היום היא לאפשר את אותה חוויה בעבודה מול המערכות."

מה בדיוק הקשר של מערכות HR ל – Machine Learning ו – Artificial Intelligence?

"כיום מערכות משאבי אנוש מאפשרות לנו לנתח את העבר, אבל לא באמת ממליצות לנו על הדרך קדימה או חוזות אירועים בעתיד. הטכנולוגיות הללו יאפשרו, על ידי ניתוח הכמות האדירה של הנתונים שהן מנהלות, לעשות דברים כמו: להמליץ לך באילו פעילויות הדרכה כדאי לך להשתתף אל מול מסלול הקריירה שבחרת, לאתר טאלנטים בראשית דרכם, לצפות מתי עובד עלול לעזוב את החברה עוד לפני שהוא קיבל את ההחלטה, להמליץ למנהל על הפעילויות שיעלו את מצב הרוח והמחוברות של העובדים בצוות שלו, להמליץ לך לאילו פורומים ארגוניים כדאי שתצטרף או מיהם האנשים שאתה צריך להכיר בארגון."

איך יוצרים את קצב החדשנות הזה?

"קודם כל צריך להבין שטכנולוגיות הליבה כמו Machine Learning ו – Artificial Intelligence, כמו Chat Bots וממשק טבעי, מבשילות בלא כל קשר למערכות לניהול משאבי אנוש. מעבר לזה הספקים משקיעים סכומים אדירים במחקר ופיתוח. SAP משיקה גרסה חדשה של SuccessFactors כל רבעון, ובכל גרסה כזו ישנה חדשנות."

מה לגבי ה – Application Center של SAP SuccessFactors?

"זו תפיסה מדהימה של SAP לדעתי, היושבת על הבנה ש – SAP לא תוכל להכיל את כל החדשנות שנדרשת בתחום. לכן, מאפשרת SAP למפתחי תוכנה חיצוניים, גישה לכלי פיתוח שמאפשרים לפתח מודולים, אפליקציות ופונקציונאליות נוספת ל – SuccessFactors. לקוחות שיהיו מעוניינים באותן אפליקציות יוכלו לרכוש אותן מה – Application Center. זו ארכיטקטורה פתוחה שתביא לדעתי את SAP להובלה של החדשנות בתחום. במקום שהחדשנות תגיע רק מצוותי הפיתוח של SAP, כעת היא פתוחה לאלפי חברות מתמחות בתחומן שיכולות לבנות דברים מדהימים שיתחברו ל – SuccessFactors כאילו פותחו על ידי SAP."

התחלת את הריאיון בכך ששיתפת אותנו בדאגה שלך. מה תרצה להגיד לסיכום?

"החדשנות היוצאת מחדרי המחקר והפיתוח של ספקי המערכות המובילים לניהול משאבי אנוש, אינה מנותקת מהמציאות. היא עונה היטב על השינויים בציפיות העובדים שלנו, בדמוגרפיה של מקום העבודה, בדינמיקה החדשה שנוצרה ובקצב השינויים שעוברים ארגונים. אבל ארגונים חייבים להדביק את הקצב ולשנות את האופן בו הם מגייסים, מניעים, מחברים, מפתחים ומנהלים את האנשים שלהם. בלי זה, לא ניתן יהיה להפיק את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה."


הכנס השנתי שלנו, 6 ליולי 2017

כנס הלקוחות השנתי שלנו הוא האירוע שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיד. זו השנה השישית בה נערך האירוע, והשנה הוא רחב ומעניין מאי פעם.
הכנס יעסוק בעתיד משאבי אנוש בעידן הדיגיטלי, וכולל פנל רחב של מובילי דעה מהארץ ומחו"ל.

המהפכה הדיגיטלית מעצבת מחדש כמעט כל תחום בחיים של כל אחד מאיתנו, ומשנה לגמרי גם את עולם העבודה והעסקים. תעשיות שלמות נעלמות או משתנות מקצה לקצה עם הופעתן של טכנולוגיות חדשות, ומאלצות הנהלות לשנות את החשיבה לגבי ניהול טאלנט ומשאבי אנוש, ולתכנן מחדש את כלל חווית העבודה בארגון.

גם השנה נאסוף את כל "המי ומי" בתעשיית משאבי האנוש בישראל, לאירוע המרכזי של השנה – כנס הלקוחות השנתי שלנו.

בואו לשמוע את האנשים המעניינים ביותר בתחום משאבי האנוש מישראל ומחו"ל על הבמה המרכזית.

בחרו מבין 30 הרצאות ב – 5 מסלולים שונים. בואו לפגוש את אנשי משאבי האנוש הבכירים מ – 150 הארגונים המובילים בישראל.


לאתר הכנס ולהרשמה

לחצו כאן

אודות הבלוג

AKT הינה חברת הייעוץ למשאבי אנוש הגדולה בישראל. החברה מונה כ-100 יועצים ואנשי מקצוע ופועלים בה הצוותים המובילים בתחומם. אנו משרתים למעלה מ-100 לקוחות, מהארגונים הגדולים במשק, הרואים באנשיהם את המשאב המשפיע ביותר על תוצאותיהם העסקיות. בבלוג זה נשתף בניסיון ובידע שצברנו במאות הפרויקטים שניהלנו לאורך השנים.

הירשמו לעדכונים באימייל

פוסטים אחרונים

פוסטים לפי נושאים